Gogonele cu conopida murate

Ingrediente:

  • 3 kg gogonele
  • 1 conopida mare(nu stiu cat a avut)
  • 2 cepe
  • frunze de telina
  • usturoi 11 bucati dintii
  • boabe de mustar 11 linguri
  • boabe de piper 3 linguri
  • foi de dafin 11
  • sare 6-7 linguri
  • otet 300 ml
  • zahar 250 g
Mod de preparare:

Se spala gogonelele si se taie. Eu am gasit gogonele foarte mari (rosii verzi cum le numesc spaniolii, care le folosesc la salate) asa ca le-am taiat si in 7-8 .

Ceapa se curata si se taie si ea feliute,conopida se spala si se desface buchetele.

Se spala bine borcanele dupa care se pun gogonele taiete cate un rand si conopida,ceapa cand borcane sant pline se pun boabe de piper, 1 foaie de dafin ,1 lingura boabe de mustar,1 dinte de usuturoi si frunze de telina

Intre timp se pune si apa la fiert aproximativ 4 litri cred ca am pus se pune si otetul,sarea si zaharul(daca nu va place cu zahar nu puneti ,nu ies dulci in schimb da o aroma de dulce acrisor).

Cand apa cu otet a dat 2-3 clocote se ia si se toarna peste gogonele si conopida in borcane apoi se pune capacul si se sterilizeaza(eu asa procedez ,stiu de la bunica mea care zicea mereu „ca sa fii sigura sterilizeaza-le,e mai sigur”) .

Se pune apa intr-o cratita pe foc cu o carpa in ea (pe fundul cratitei)si se pun borcanele apoi se acopera  cu o carpa(cel mai bun e tifonul) umeda si se lasa sa fiarba 15-20 minute acoperite ,dupa care se scot si se pun intre paturi pana se racesc 2-3 zile ,dupa care se pun pe raft in camara(eu nu am camara,dar le gasesc loc).

Lasă un comentariu